3D-visualisering är ett utmärkt verktyg för dig som arbetar med att marknadsföra fastigheter. Detta gäller i synnerhet då du försöker attrahera en bredare grupp potentiella köpare. Det är nämligen möjligt att visualisera fastigheter i 3D i olika medier – allra bäst gör sig dock dessa visualiseringar på webben och i sociala medier.
Så kan du använda 3D-visualisering i din marknadsföring
Som vi redan har varit inne på är 3D-visualisering ett mångsidigt och användbart marknadsföringsverktyg. Det har tagits väl emot i bland annat fastighetsbranschen, och detta av goda skäl! Att visualisera fastigheter i 3D är nämligen användbart nästan oavsett vilka medier du använder för att marknadsföra dina fastigheter. Några exempel på dessa är:
- Tryckta medier såsom nyhetstidningar och magasin
- Reklamskyltar
- Webbplatser
- Sociala medier
Det media där de gör sig allra bäst är dock de digitala medierna. Därför lämpar sig en 3D-visualisering av en fastighet allra bäst för webben och sociala medier.
Därför bör du visualisera dina fastigheter i 3D
Marknadsföring handlar i mångt och mycket om att skapa den rätta känslomässiga anknytningen. Du vill också få så stort genomslag som möjligt när du marknadsför dina fastigheter till din målgrupp. En 3D-visualisering kan då bidra till att göra fastigheterna lite mer tilltalande. Detta på ett sätt som vanliga platta fotografier och ritningar inte kan göra.
Platta ritningar och fotografier lämpar sig såklart bra för tryckta medier och kan tilltala lite mer gammaldags investerare. Men den demografiska målgrupp som har den största köpkraften idag är lite mer samtida och snabbfotad. Därför behöver du hitta nya angreppsvinklar för att kunna nå ut till dessa potentiella köpare.
Den yngre målgruppen i fastighetsbranschen består idag av personer som är födda kring millennieskiftet. Dessa personer påverkas i högre utsträckning av digital marknadsföring i nyare kanaler än av traditionell sådan i mer konventionella marknadsföringskanaler. De har också lättare för att påverkas av sociala trender och av bilder som delas av deras vänner.
Därför är det av yttersta vikt att du tillhandahåller högupplösta bilder som kan delas på sociala medier. Även videoklipp kan visa sig kunna bli en viktig del av din marknadsföringsstrategi. Det finns helt enkelt en anledning till att många av de dyraste fastigheterna i världen säljs med hjälp av 3D-visualisering och omfattande digitala marknadsföringskampanjer!
Inga svar